راهنمای خرید آچار ترکمتر

آچار ترکمتر به کاربران این امکان را می دهد بست را با یک گشتاور خاص سفت کنند.آچار ترکمتر مدل های مختلفی دارد اما مدل هایی که در صنعت اتومبیل مورد استفاده می شود رایج ترین نوع آچار ترکمتر می باشد.در این راهنمای خرید آچار ترکمتر به شما کمک می‌ کنیم تا یک تصمیم هوشمندانه برای انتخاب آچار مناسب بگیرید.

سایزهای آچار ترکمتر
ترکمتر در صنایع مختلفی استفاده می شود اما با این حال برای انجام کارهای مربوط به خودرو چهار سایز متفاوت در دسترس قرار دارد.به طور کل سایزهای آچار ترکمتر با دامنه ی گشتاوری مطابقت دارد , به صورت فوت-پوند برای پیچ های سایز استاندارد پیچ ها و نیوتون متر برای پیچ های متری استفاده می شود.در ادامه به بررسی سایزهای آچار ترکمتر می‌پردازیم.

آچار ترکمتر 1/4 درایو
این سایز مناسب برای پیچ و مهرهای خیلی کوچک می باشد که مناسب برای انجام کارهای ۵۰ تا ۲۵۰ اینچ-پوند است (برابر با ۴ تا ۲۱ فوت-پوند)

آچار ترکمتر 3/8 درایو
انواع پیچ و مهره های اتومبیل ها و کامیون های کوچک با این سایز از آچار ترکمتر باز و بسته می شود.دامنه مناسب برای انجام کارهای مربوط به خودرو ۱۵ تا ۷۵ فوت-پوند می باشد.اگر شما بخواهید تنها یک سایز را انتخاب کنید سایز 3/8 درایو یک انتخاب بسیار مناسب است. با اینکه این سایز تمامی کارها را انجام نمی دهد اما اکثر کارها را می توانید با استفاده از این سایز انجام دهید.

آچار ترکمتر 1/2 درایو
پیچ و مهره های بزرگتر مانند فنربندی٬پایه موتور٬گیریبکس نیازمند آچار ترکمتر با سایز مناسب دارد. دامنه گشتاوری با ۳۰ تا ۲۵۰ فوت-پوند مناسب برای انجام کارهای اتومبیل می باشد.

آچار ترکمتر 3/4 درایو
این سایز مناسب انجام کارهای ویژه مانند باز و بسته کردن پیچ مرکز تایر لاستیک می باشد.اغلب افراد به همچین آچار بزرگی نیاز ندارند اما ممکن است روزی به این سایز نیاز پیدا کنید.


شاید پیش خودتان فکر کنید که یک همپوشانی میانه دامنه های گشتاوری وجود دارد پس چرا بزرگترین آچار ترکمتر با بیشترین دامنه را انتخاب نکنیم؟به این خاطر که هر چه سایز گشتاور مورد نیاز افزایش پیدا می کنند سایز آچار ترکمتر هم افزایش پیدا می کند باعث پایین آمدن قدرت مانور در فضاهای کوچک میشود مثل اکثر فضاهایی که کارهای خودرو صورت می گیرد.


ابزار تختی بورس انواع ابزار آلات بادی و پنوماتیک
تعمیر ترکمتر در تهران
تعمیر تخصصی ترکمتر
قیمت تعمیر ترکمتر
ابزار تختی متخصص در تعمیر انواع قطعات و انواع ترکمتر در ایران

تلگرام صنعت سازان پارس

TEL : 921-66728929
Email: info@takhtitools.ir

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Takhtitools